Banii

Bine v-am regăsit prieteni.

Nu am mai scris perioada asta.Am avut niște zile tare încărcate și nu am mai apucat să scriu așa cum aș fi vrut.Dar în perioada urmatoare revin cu mai multe articole.

Azi vreau să abordez subiectul banilor.Nu despre aceia pe care i-am dori cât mai mulți🙂 ci despre bancnotele în sine.
Mi se pare ca la noi în țară sunt în circulația curentă bancnote foarte mari de genul 100 de lei sau chiar 200 și care îngreuneaza foarte mult procesul efectiv de dat rest atunci când omul cumpără câte ceva de la chioșcul din colț sau când plătește facturile.

Deși marea majoritate a salariilor,chiar și a pensiilor sunt pe carduri,omul îi scoate de acolo pe toți,iar la prima oră a doua zi merge la primul chioșc să cumpere o pâine scoțând bancnota de 100 de lei.În parte e și „vina bancomatelor” care elibereaza doar acești bani mari.
Și cred ca e o problemă.În multe țări ca SUA,Anglia sau multe din UE care folosesc euro,nu prea se folosesc bani mai mari de 20 de $ sau 20-50 E în uzul curent.Plus că multe plăți se fac prin bancă sau card ușurând astfel procedurile de dat rest.Și cred că la asta ,noi ca țară în general, mai avem de lucrat.
Poate o mai bună implementare a plații cu cardul in mai toate locațiile ar fi un prim pas.

Pentru că e foarte neplacut  să nu și se poată da rest,sau sa trebuiască să aștepti nu știu cât pentru ați primii banii,sau dacă ești angajat-la fel să nu poți da rest enervând omul din fața ta.

 

Lasă un răspuns

