Discriminarea

Tocmai citeam un sondaj de opinie realizat in toamna pe siteul C.N.C.D cu privire la discriminarea din Romania si cum o privesc romanii.Cateva lucruri mi-au atras atentia.

1. Foarte multi au raspuns ca nu au fost niciodata supusi discriminarii,75% , doar 22% s-au plans de discriminare.d1
2. Totusi daca ar fi pusi in fata unei decizii discriminatorii,cum ar fi alegerea presedintelui Romaniei, ar alege discriminarea.Cei mai multi nu vota o femeie presedinte si nici din alte categorii, ca diferite etnii sau orientari sexuale.Ceea ce da de gandit pentru ca la noi in tara discriminarea e la ea acasa.Si am sa detaliez mai jos.d2

Cele mai dese forme de discriminare pe care le vedem la tot pasul sunt anunturile de angajare in care ” angajez vânzătoare,ospătară,barmaniță” sunt la ordinea zilei.Si cele care se adreseaza barbatilor sunt destule.
Dar in ultima vreme am vazut o tendinta de a oferi mai multe sanse la angajare femeilor in anumite posturi decat barbatilor.Chiar eu stiu un caz in care,intr-un post de reprezentant vanzari, au fost chemate la interviu doar fete desi anuntul a fost” Angajam personal”.Si in final a fost angajata o fata,baietii neavand nici o sansa macar in a se prezenta la interviu.

Tendinta este destul de periculoasa si aceasta forma de discriminare pare a nu o ancheta nimeni.Pentru ca e greu de dovedit iar „autoritatile” nu se implica deloc.
Multi patroni,si am vazut cu ochii mei, tind sa aiba angajati unisex.Ori barbati ori femei.Si atunci e foarte greu,chiar imposibil cuiva de sex opus sa intre in acel colectiv. Angajatorii nu dau sanse egale preferand sa-si mentina colectivul decat sa angajeze pe altcineva.Este in afara legii dar nu cred ca baga cineva de seama.

Ca tara,Romania e foarte departe de ceea ce ar trebui sa fie,la nivel de mentalitate.