Noul cod rutier

 

Pentru a cata oara incearca sa schimbe codul rutrier?(adica sa mareasca amenzile).Se pare ca sunt mai multe modificari incat nu se mai poate tine pasul.

Dar sa revin.L-am vazut azi pe ministrul de interne cu niste declaratii si clarificari ale posibilelor schimbari si vreau sa insist pe cateva.Pe langa amenzi marite el mai propunea si schimbari in regulamentele scolilor de soferi sau in semnalizarea rutiera.Suntem pe primul loc la accidente mortale, pe an, din UE.Si unele lucruri spuse de el au sens.
Hai sa vedem care ar fi,dupa parerea mea,principalele cauze ale deceselor pe sosele.

1. Lipsa infrastructurii rutiere, adica autostrazi si centuri ocolitoare a oraselor.
2. O foarte mare deficienta in semnalizarea rutiera.
3. Lipsa barierelor la multe treceri la nivel cu calea ferata.
4. Slaba organizare a scolilor de soferi.
5. O viteza prea mica (50 Km/h in multe comune si sate)

Hai sa le luam pe rand si sa vedem ce se poate face si care ar fi solutiile.Daca ne uitam atent vedem ca multe au legatura,intr-un fel sau altul,cu infrastructura sau mai bine zis lipsa ei sau proasta ei implementare.

1- Atata timp cat nu vor fi autostrazi in Romania vom avea in continuare multe decese.La fel cu centurile ocolitoare a oraselor.Nu se poate ca la un drum de 400-500 de kilometri,pe care in afara l-ai face in 3 sau 4 ore lejer, la noi in tara sa-l faci in peste 10 ore poate chiar mai bine.Si asta din cauza soselelor care trec prin nenumarate orase sau sate unde viteza e limitata.

2-Semnalizarea rutiera lasa de dorit.Se pot creea nenumarate incidente din cauza asta.De multe ori m-am gasit in situatia de a ma da jos din masina si a intreba pe unde sa o iau, pentru ca, de obicei prin orase, ajungand la o intersectie indicatoarele cu urmatoarea localitate lipseau cu desavarsire.Sau de multe ori erau prost amplasate
La fel este si cu linia continua.Este pusa in locuri cu vizibilitate in care poti sa depasesti,iar cea discontinua este pusa,de multe ori chiar invers.

3-Barierele la trecerile la nivel cu calea ferata ar cam trebui sa dispara.In multe tari europene lucru asta s-a intamplat de multi ani.Dar la noi e foarte greu de facut niste pasaje simple,macar pe drumurile aglomerate sau la cele cu periculozitate mare.Stiu,stiu…nu sunt bani.Dar se cheltuiesc milioane de euro pe asa zisa promovare a romaniei peste hotare prin spoturi publicitare.In timp ce oamneii mor la trecerile de cale ferata.Si la recentul accident din Iasi cu mocrobuzul in care au murit atatia oameni, oamenii din zona au cerut in repetate randuri autoritatilor sa instaleze acolo o bariera pentru ca s-au tot intamplat accidente mortale acolo.Dar ca de obicei,nici nu s-au sinchisit.Ba chiar lasau si tufisurile mari pe langa calea ferata,ca sa nu mai poti vedea trenul de la distanta.Deci criminalii astia ce ar trebui sa pateasca?Nu aveau bani sa taie boschetii de acolo,sau sa puna un rahat de bariera?

4- Scolile de soferi lasa mult de dorit.Sau mai bine zis legislatia din domeniu.O mare prostie s-a facut cand s-a scos proba poligonului(in urma cu foarte multi ani). Si iata ca problemele apar.Se ia foarte usor perimsul tocmai pentru ca e o lege permisiva.
Ar trebui introdus imediat poligonul si la examen cat si la pregatirea elevilor.Ar trebui sa se mareasca numarul de ore practice.Din cate stiu sunt 30 de ore pe care de cele mai multe ori nu le faci chiar toate.Sa bage si chiar sa se faca si ore de condus noaptea sau de condus pe autostrada.Pentru ca am vazut destui care imediat dupa ce au luat permisul faceau tot felul de nebunii cu masinile si adevarate curse pe strazi.Unii nici nu stiu sa tina volanul in mana sau sa parcheze.Stiu,poate o sa spuneti ca nu sunt poligoane.Pai daca tot se vrea ca oamenii sa nu mai moara,uite,asta e o idee pentru o investitie pe termen lung.Si plus de asta nici nu ar trebui asa multi bani.Mai opriti finantarile pentru salile de sport pe care nu le foloseste nimeni sau pentru tot felul de fantani si panselute.Faceti ceva pentu siguranta cetatenilor.
De la educatie pleaca totul.Probabil ca au vrut sa faca un compromis cand au lasat asa permisiva legea cu scolile de soferi.Pentru ca in alte tari costa foarte mult,in jur de 1000 de euro sau mai mult. Dar se si face practica de conducere in diferite scenarii.La noi e destul de ieftina dar nici nu se face mai nimic.Poate ca si sindicatele din transporturi au avut ceva de spus in trecut.Posibil ca s-a ajuns la un compromis.Un pret mare al scolii de soferi ar fi descurajat pe multi dintre romani si pe buna dreptate.
Niste reguli mai dure ar fi binevenita.

5- Viteza de 50 Km/h este mult prea mica in multe dintre comunele din tara.Am experimentat pe propria piele.Nu se poate ca in multe comune si satuce,in linie dreapta cu casele departe de drum sa mergi 3-4 kilometri cat tine respectiva localitate cu 50 la ora,de multe ori pe un drum cu 2 benzi.Stiu ca in destule localitati s-a mai marit putin limitarea dar sunt prea putine in situatia asta.De ce? Pentru ca toata treaba sta in mainile autoritatilor locale.Daca ele vor sa faca prin localitatea lor la 70 Km/h se face,daca nu-nu.Ori asta nu mi se pare corect deloc.Daca primarul de acolo e in conflict cu vreun ministru sau primul ministru se opune si noi mergem kilometrii intregi cu 50 la ora.Asta ar trebui sa dispara si acolo unde se impune,prin lege, sa se ridice limitele.Pentru ca de foarte multe ori circulatia este teribil de ingreunata.Si pe aoclo nimeni nu prea respecta.
Eu as fi de acord daca,intr o localitate de 70 de Km/h, se depaseste viteza,amenzile sa fie foarte mari.

Anunțuri

Un gând despre „Noul cod rutier

  1. Se pare ca defapt se urmareste cresterea nivelului spagii pt politisti si nu scaderea abaterilor in trafic, caci meseriasii vor continua sa conduca dupa ureche si sa arunce bani „fara numar, fara numar” pentru ca nu stiu carte!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s