Ghid cumparare auto SH

Sunt destule ghiduri pe internet despre acest subiect,unele dintre ele foarte bune si foarte amanuntite.Nu vreau sa fac un eseu ci sa-mi spun cateva pareri si sa explic cateva lucruri din propria experienta.

1-Romania vs strainatate( de obicei Germania)

Eu cred ca e mai bine sa cumparam o masina din tara.Daca avem pe cineva cunoscut putem sa mergem cu el sau sa-i dam lui bani sa ne o aduca.Dar ca sa mergem noi e destul de complicat din multe motive.Si daca nu stii mersul pe acolo te poti trezi ca ai cheltuit la fel de mult ca si cand ti-ai fi luat-o din Romania.

2-Proprietar vs Samsarii din targuri.

Din propria experienta spun ca samsarii sunt de evitat intr-o oarecare masura.Pentru ca de cele mai multe ori ei nu prea stiu nimic despre masina si tind sa o supraevalueze.Chiar eu cand am luat-o pe a mea si l-am intrebat cateva detalii despre motor mi-a raspuns sincer ca el nu stie nimic de partea mecanica.De multe ori le spoiesc,pot inlocui pe la interior cate ceva ca sa para curata si intretinuta dar partea mecanica de dedesubt lasa de dorit. Aproape niciodata nu inlocuiesc anumite consumabile sau piese decat daca este cu adevarat necesar(daca le scade pretul la masina)…De la un proprietar ai mai multe sanse sa afli ca unele piese sunt deja schimbate si el chiar sa-ti spuna asta sau sa-ti prezinte ceva chitante.Sigur ca nu generalizez,chiar am cunoscut oameni de treaba care se ocupa cu asa ceva si din asta traiesc.Dar trebuie sa fim atenti.

3-La ce ne uitam cand cumparam o masina SH

-Interiorul ne poate spune cum a fost ingrijita masina respectiva.Daca e prea uzat iar masina la exterior pare ca noua,e clar ca e o problema.Si daca e invers iar eceva in neregula.De regula ne putem da seama daca si cum a fost intretinuta o masina doar dupa aspectul vizual.Nu trebuie sa fii expert sa vezi ca masina pare spoita pentru vanzare sau e uzata intr un mod normal varstei ei.
-Daca luam de la samsari sunt sanse foarte mari ca numarul de kilometri sa fie dat inapoi.Vad masini de 10 ani cu 100-120.000 Km cand in Germania astfel de masini nu am prea vazut sub 160-170.000 sau chiar mai mult.
-Trebuie sa ne uitam la motor,sa nu fie ulei pe acolo sau pe sub masina.Porniti motorul cu capota ridicata,lasati-l sa mearga catvea zeci de secunde poate chiar mai mult si ascultati.Daca auziti ceva batai,troncaneli ca de metal ar putea fi probleme.Tot cu motorul mergand urmariti turometrul si vedeti sa nu aiba oscilatii.

-La testul de drum cereti sa va lase sa conduceti macar cateva sute de metri.Daca refuza nu-i de bine.In primul rand verificati cum intra in treptele de viteza.Daca intra greu,sau vedeti ca ambreiajul patineaza sau face zgomote ciudate e semn ca sunt probleme care pot fi costisitoare.
-Vedeti cum accelereaza,sa nu existe momente in care masina „pare ca se ineaca” sau nu mai trage.
-Ascultati la trecerea peste denivelari sau gropi- sa nu se auda troncanituri pe dedesubt.Ar putea fi ceva ieftin ca niste bucse sau telescoapele care sunt mult mai costisitoare.La franare nu trebuie sa simtiti trepidatii in volan.La viteze mici, daca e un drum mai liber, luati mainile de pe volan cateva secunde pentru a vedea daca masina are tendinta sa traga intr-o parte.

-Foarte important e sa verificati partile electrice.Adica, farurile,semnalizarile,stopul si proiectoarele de ceata,stergatoarele.Pentru ca daca nu merg,acestea pot ascunde probleme mai grave sau nu.Iar cele electrice pot fi o pacoste.
-Iarasi foarte important verificati aerul conditionat (A/C sau climatronic).Nu va lasati pacaliti de proprietar care poate sa spuna ” nu merge dar il incarcati cu 100 de lei”. Este un sistem destul de sensibil, iar o problema la compresor sau alte componente pot duce la costuri foarte mari si multe batai de cap.Daca nu merge A/C eu personal nu as lua masina.Sigur,asta daca suntem interesati de asa ceva sau daca masina are.

-Foarte important este sa verificam daca masina scoate fum sau nu.Daca vedem fum albastru sau negru dupa noi e semn ca motorul e pe duca.
-Ar fi bine,dupa ce revenim cu masina de la proba de condus,sa o oprim si sa mai pornim odata motorul la cald.De multe ori pot aparea probleme in faza asta.Daca nu porneste pot fi semne rele.Iar daca porneste,lasati-l cateva secunde si uitati-va la relanti pe turometru.Ar trebui sa stea la 800-900 rpm in functie de masina fara,sa oscileze.

S-ar putea sa credem ca toate astea ar putea sa ia o groaza de timp.Dar nu e asa.O inspectie vizuala de pana in 5 minute + o proba de drum cam tot atat,sunt suficiente pentru a ne da seama daca masina are hibe sau nu.La urma urmei sunt banii nostri,iar daca-i dam pe o masina trebuie sa ne si folosim de ea.

Anunțuri

4 gânduri despre „Ghid cumparare auto SH

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s