Mănăstirea Oașa

Am fost la superbul locaș de cult iar experiența a fost una mai spirituală decât prin alte parți.

Drumul

Fiind în apropierea lacului Oașa,deci pe Transalpina, drumul nu este tocmai ușor.Dar este superb și merită efortul și consumun de combustibil pentru a ajunge.Eu am urcat pe partea dinspre Sebeș mergând spre Șugag și apoi către Lacul Oașa.Din Sebeș până sus sunt în jur de 60 de Km.Drumul este bun până la barajul Tău-Bistra,mai apoi urmând niște șanțuri transversale,neasfaltate- astupate cu niște pietriș.Trebuie lăsat încet pe acolo.De la lacul Oașa mergeți prin dreapta barajului spre mănăstire.Eu indicator nu am vazut.Drumul este neasfaltat și destul de rau.Sunt cam 5 Km de mers cu treapta a doua.Semnalizarea este foarte proastă.În Sebeș trebuie să faci dreapta către Transalpina dar indicatorul lipsește cu desăvârșire.Foarte slab și prost semnalizat totul în România

 

 

 

În anul 1943 a fost ridicata o bisericuță de lemn mai apoi în 1983 o alta veche biserică a fost reparată și adusa în acest loc.La inceput a fost o mănăstire de maici dar accesul dificil și zona pustie au făcut ca ele să se retragă.Din anul 2000 a fost transformata într-o obște de călugari.

Este oarecum diferită față de alte mănăstiri din zonele turistice.În primul rând localnicii se îmbracă în straie populare când merg la biserică.Imediat îi vezi și faci diferența între ei și turiști.Am vazut mulți tineri, fete și băieți care ascultau în liniște.Parcă ar fi două lumi,cea din orașe,cu tumultul tinerilor,cu aglomerația și agitația cu care suntem obișnuiți- și cea de prin aceste locuri în care timpul pare că a stat.Tindem să spunem că tradițiile nu se mai respectă, că sunt dispărute.Dar mai sunt locuri,poate neștiute în care obiceiurile încă se păstrează.Sunt pe cale de dispariție?Poate că e adevarat și poate pentru asta trebuie să facem ce putem ca să le păstrăm cât mai mult.
Nu am reușit să merg pe toata Transalpina dar chiar și pe porțiunea asta mi-a plăcut mult.Oricum am în plan să merg și pe Transfăgărășan.

 

 

 

Lasă un răspuns

