Coffe art, adică, arta în cafea

 

 

Voi vorbi aici despre cum se fac acele frumoase desene din cana de cafea dar și despre diferențele dintre caffe latte, latte macchiato, cappuccino,espresso, etc.Nu am prea vazut multe articole în româșeste despre așa ceva(sau poate nu am căutat eu destul) și am zis să încerc să scriu aici,poate sunt și persoane interesate.E un subiect frumos de abordat,chiar dacă nu sunt un mare băutor de cafea.

Încep cu diferențele între formele de cafea și denumirile lor.Primul este:
-Espresso. Este baza celorlalte băuturi menționate mai sus și se prepara forțând apa sub presiune printr-o cafea măcinată mai fin decât pentru un alt fel de preparare.Asta pentru că la un espresso contactul dintre apă și cafea este unul scurt 20-25 secunde timp în care din cafea trebuie să iasă toate elementele și aromele.La o cafea în ibric timpul petrecut de cafea în apă e mai mare, deci nu contează așa de mult cât de fin e macinată.

Espresso

Espresso

Are o consistență mai mare față de alte metode de preparare fiind prezentă și crema specifică de deasupra.Conținutul de cofein e în general mai mare dar și aromele cafelei sunt potențiate tocmai de presiunea apei.
Observațienu știu dacă merită un preț mai mare pachetul de cafea din supermarket pe care scrie Espresso.Poate e doar mai fin măcinată.Despre metodele mele de preparare la final.

Classic Cappuccino

Classic Cappuccino

-Cappuccino. E o bautură din Italia preparată dintr-un espresso peste care se pune o spuă de lapte.Cel mai important lucru aici este prepararea spumei; care trebuie să aibă o consistență potrivită(nici prea lichidă dar nici prea tare)  pentru a fi turnată peste espresso.În mod tradițional ar trebuie să fie 1/3 espresso -1/3 lapte de o consistență mai moale și 1/3 spumă .Este destul de greu și iți trebuie îndemanare și experiență.De aceea cappuccino e una dintre cele mai dificile băuturi, pe baza de cafea, de preparat.
Tot în cappuccino se realizează „arta în cafea”,pe spuma de deasupra.

-Caffe latte. Este asemanator la preparare cu cappuccino dar se pune în căni mai mari de obicei.Laptele  se toarnă încet peste espresso și trebuie să aiba o spuma mai subțire deasupra decât la cappuccino.

-Latte macchiato. Spre deosebire de caffe latte accentul se pune pe lapte,cafeaua fiind turnată peste, nu invers.Se face punând lapte într un pahar,îl facem spumă iar apoi turnăm o jumatate de espresso peste obținând o bautura în straturi.

Latte macchiato

Latte macchiato

-Caffe macchiato. Este o cafea cu puțin lapte deasupra.Gustul de cafea e mai puternic,cel de lapte fiind mai domolit.Accentul se pune pe cafea.De fapt din denumire ne putem da seama despre ce e vorba.Primul cuvant ne indică dacă e cafea cu lapte sau lapte cu puțină cafea.Macchiato înseamnă într o traducere aproximativă „puțin,pătat cu lapte sau, dupa caz, cafea.

caffe macchiato

caffe macchiato

Asta a fost teoria.Acum să vedem cum se face în practică.Sau mai bine zis cum fac eu.
Avem nevoie de un espressor.Eu am un Delonghi dar care nu este nici pe departe profesional.Spuma de lapte se poate face si cu acea tija specială de abur al aparatului dar mie nu mi-a ieșit niciodata.Așa că am decis să cumpar un „Milk frother”.Se gasește la 10 lei prin supermarketuri.

milk frother

milk frother

Spuma e cel mai greu de făcut.Trebuie pus laptele rece într-un pahar,și mixat până se obține ce vrem.Ori o spumă mai groasa ori o consistență mai lichida pentru a putea turna în cana de cafea sau în pahar,depinde ce facem.Trebuie tinut mixerul în lapte vreo 30-40 de secunde sau mai mult.Eu scoteam mai repede și nu se făcea bine.

 

 

Aici aveti și niste poze cu ” creatiile mele”.

Cappuccino

Cappuccino

Si o incercare de „caffe art”. Cred că e singura la care am un mic talent 🙂

Floare

Floare

cafea 3

Caffe macchiato

Caffe macchiato

Invit pe toata lumea la o cafea! Cine vine 😀

Like,comment  and share if you like!

3 gânduri despre „Coffe art, adică, arta în cafea

  1. M-ai terminat de poftă!!! Mă duc să-mi pun de-o cafea!!
    Să știi că Delonghi am și eu și tija aia chiar face spumă laptele…cu puțină răbdare, ce-i drept, dar o face! Și mixerul la fel!:)
    Mde, mare cafegioaică sunt…am toate ustensilele de rigoare…dar cafeaua la ibric, neagră, rămâne preferata mea:)

    • Eu am inceput sa beau cafea doar dupa ce am cumparat espresorul.Cafeaua la ibric chiar nu-mi placea.Imi mai ofereau pe unde ma mai duceam cafea si o beam fara prea mare placere:D Dar s-a schimbat situatia de cand am cumparat espresorul.
      Am incercat si eu sa fac laptele cu tija dar nu mi-a iesit.Iese daca faci cum trebuie.Asa ca m-am lasat pagubas si am ales calea mai usoara,cu mixerul 🙂

      • La mine, cafeaua la ibric e meteahnă grea!:) Și e, de departe, cel mai ușor de făcut:) Am uitat să-ți spun…sunt și leneșă 😉

Lasă un răspuns

