Anvelope de iarnă vs All-season

Partea a doua…

Țin minte că,prin anii ’90, nu se prea știa de cauciucuri de iarna.Dacă nu erau prea uzate mergeau și pe zăpadă.Stiu că tata avea un cauciuc cu un profil care aducea cu unu de iarna și îl punea pe o roată spate.Aveam un Ford Taunus cu tracțiune spate și în zilele cu zăpadă când mergeam la bunica(aveam de urcat puțin până  la casa ei) mă punea pe mine și pe mama să stăm în spate pentru a avea o mai buna tracțiune pe zăpadă.Cu atenție se putea merge 😀

Dar în zilele noastre cu asemenea trafic intens și poate cu drumuri mai lungi cu mașinile,necesitatea unor anvelope de iarnă sau de zăpadă, hmmmm… se poate dovedi de mare ajutor.

Haideți să vedem cam care ar fi diferențele între anvelope de iarnă,zăpadă,all season.

Anvelopele de iarnă sau/și zăpadă.Sunt create pentru a oferi o aderența sporita în condiții de temperatura scăzută(sub 7 grade,după recomandari), zăpadă și gheață.Suprafața de rulare are niste caneluri mai largi care trebuie să respecte un anumit procentaj din suprafața totală a benzii de rulare.Contrar așteptărilor acestea sunt facute așa tocmai pentru a reține zăpadă,nu pentru a o îndepărta.S-a constatat că zăpada pe zăpadă are o aderența mult mai mare decât cauciucul curat pe zăpadă.Deci când vedem anvelopele încarcate  să știm că au fost facute special așa,nu au ceva defect…cât mai multa zăpadă e pe ele cu atât e mai buna aderența.

Diferențele față de All-season.Din punct de vedere al benzii de rulare cele de iarna au acele caneluri mai pronunțate și distanțate și acele mici tăieturi pentru o mai bună aderență pe zăpadă.Cele all-season de obicei îndeplinesc standardul M+S care după legislația românească le conferă dreptul de a fi folosite ca anvelope de iarnă.Cele de iarnă în schimb întrunesc în majoritatea lor standardul de folosire în „condiții severe de zăpadă”.Aceste anvelope sunt de obicei marcate cu simbolul fulgului de nea și creasta montană respectând totodata și standardul M+S.Foarte puține cauciucuri all-season respectă și acest standard de utilizare în condiții de zăpadă.De aceea pe cele all-season nu prea vom găsi fulgul de nea și creasta alpină ci doar M+S.

O altă diferență între cele doua consta în compoziția chimică a cauciucului folosit.Odată cu scăderea temperaturii cauciucul începe să se întarească până în punctul când își pierde total aderența.Ca să se reducă fenomenul,sau mai bine zis să ducă temperatura la care se întamplă pierderea aderenței cât mai jos,se adaugă siliciu.Dezavantajul este că la temperaturi ridicate,vara,cauciucul se va înmuia și mai tare ducând la o uzura accentuată.În plus ele nu sunt făcute sa ruleze la temperaturi mari,rezultând un comportament imprevizibil al mașinii în condiții de franare bruscă sau de alte manevre la limită.

Anvelopele all-season sunt un compromis între cele de vară și iarnă.Asigură o marjă mai mare de manevră în special în zona temperaturii în care pot fi folosite dar, de obicei compromit performanța la temperaturi scăzute și pe zapadă în detrimentul unei rezistențe mai mari la uzură.

În concluzie,ce trebuie noi să știm:

-Anvelopele de iarnă sunt de obicei și de zăpadă,având pe langa M+S și fulgul de nea și creasta alpină

-nu e indicat să le folosim la temperaturi mai mari de 5-7 grade…fiind mai moi se vor uza mai repede

Anvelopele all-season au de obicei M+S,deci se pot încadra ca anvelope de iarnă,dar foarte puține sunt și de zăpadă.

-în general sunt un compromis și sunt indicate pentru cei care știu că nu fac drumuri foarte lungi în condiții grele.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s