Biserica Densuș

Deși am fost când eram la școală prin clasele mici,în excursie,nu mai știam exact cum arată,așa că am decis sa mai merg odată.

Datând din sec. XIII, este la aproximativ 10 kilometri de Hațeg fiind cea mai veche biserică românească în care încă se țin slujbe religioase.”Este o biserică bizară” spunea George Călinescu despre ea.Și asta pentru că se spune a fost construită,din blocuri masive de piatra și marmura, pe locul unui fost templu păgân.Mai ales că altarul este mai mult spre directia sud și nu spre est cum este în toate locașurile creștine.

Oricum ar fi atmosfera este una extraordinară.Am fost într-o duminică și nu mă așteptam să fie așa frumos.Preotul este bătrân,iar când am ajuns eu acolo(am ajuns înainte de începerea slujbei) stătea de vorba cu alți turiști.Rareori vezi în orașele mari preoții stând de vorba cu oamenii.Corul era format din ce am văzut,din cateva femei din satul din apropiere.Dar care cântau incredibil.Am stat și am ascultat cu mare plăcere versurile si muzicalitatea lor venite parcă din alta lume,una veche,poate de mult apusă.

Biserica este mică așadar înăuntru încap puțini enoriași.Au fost și câțiva turiști dar parcă prea puțini față de potențialul enorm pe care îl are biserica.Oricum ar fi merită vizitată.

Puțină lume iși mai amintește că a apărut chiar și pe bancnota de 5000 de lei.

2 gânduri despre „Biserica Densuș

Lasă un răspuns

