Oare sunt patriot?

De multe ori mi-am pus întrebarea asta.Și e greu de răspuns.Ce mă face să ma simt patriot?Sau mai bine zis mă face ceva?

Nu vreau sa citez definiții ci să spun propria părare,ce gandesc eu despre asta.

Când mă gândesc la patriotism mintea îmi zboară la iubirea de țară.Iar conceptul ăsta e dificil de explicat.Ce înseamnă ați iubi țara?Poate pentru unii faptul că-ți plătești impozitele,arunci gunoiul la coș și ești un cetățean normal fără să faci mari probleme societății,înseeamnă că esti patriot.Părarea mea este că a fi patriot e mai mult de atât.Poate că, la nevoie, să fii nevoit să iei arma în mâna și să-ți aperi țara în fața cotropitorilor.Oare aș face asta?Hmmm la ora actuala nu pot spune.Într-o situație de genul acesta poate că aș face-o.Dar oare câți ar face lucrul ăsta?

A fi patriot, cred eu, mai poate însemna să-ți iubești patria și istoria sa dar fără a o da în naționalism.Aici e destul de greu de spus.Daca aș avea ocazia aș pleca din țară imediat și cred că m-aș adapta destul de ușor Asta nu ar insemna că aș uita de țară total.Ar rămâne în inima mea  orice ar fi.Dar totuși trăiesc în zilele astea nu în trecut.Și văd că țara nu merge bine deci nu o pot iubi până la capăt.

Aș mai avea de spus ceva.Apreciez nespus de mult armata și militarii.Chiar daca nu am făcut-o, pentru că a devenit  o armată pe baza de voluntariat, țin sa amintesc pe toti cei care au luptat pentru independenta Romaniei in trecut  sau toți cei care au murit în cele doua razboaie, in 1989,și care mor și acum in teatrele de operațiuni din strainatate pentru țara asta.Avem multi eroi pentru care parca iți vine sentimentul patriotic.

In cautarile mele de pe youtube am dat peste un clip în care un grup de elevi cântau imnul în fiecare dimineață la începutul școlii.Se întamplă în Mozambic unde cred eu,că în multe țări din Africa,sentimentul acesta de patriotism-la nivelul acesta de baza-este mult mai bine dezvoltat și indus în rândul tinerilor și nu numai.De SUA ce să mai vorbim…

Așadar sunt multe întrebări la care înca nu le gasesc răspunsul.Deci nu știu.Sunt patriot?Poate,pe jumatate.

În final închei cu un citat din Octavian Paler care spunea  că „ fiecare om are o singura patrie.Restul sunt țări”

Lasă un răspuns

