Mocanița

Am fost săptămâna trecută la zilele orașului Brad pentru că știam că doar acum circulă și mocănița.Un tren cu abur pe șine cu ecartament îngust care în trecut era folosit mai mult la transportul de marfă în zonele montane unde accesul era mai greu.Acum a rămas doar de agrement  și doar în puține locuri din țară.Știu că mai circula în zonele Abrud și Vișeu.Ca un vechi pasionat de trenuri și cale ferată nu puteam rata o asemenea șansă.

Mai este un proiect prin care se vrea reintroducerea mocaniței de cațiva ani în zona Hunedoarei dar șinele au fost furate,mai existand doar o mica parte din vechea cale ferata.E păcat de potențialul turistic al acestor trenuri,am putea atrage foarte mulți turiști.Iată cum nu știm sa ne valorificăm potențialul chiar si la nivelul acesat mai micș…ne batem joc de el cat putem de tare.

Traseul a fost scurt,doar 6 Km între Biserica mare ortodoxa și gara din Brad,dar trenul a mers încet și m-am putut bucura de cursă.Am înțeles că traseul este mai lung de sărbători.Vagoanele aveau o bancuță afară unde am stat să admir priveliștea.Totuși m-am mirat ca a fost foarte puțina lume deși m-am așteptat să fie mai mulți.Nu cred că erau mai mult de 15 oameni în tot trenul.Biletul a costat doar 5 lei de persoană.Iată și niște poze.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

