Jurnalul Italian (I)

Duomo Battistero

Întotdeauna mi-a plăcut Italia, de la superbul  film „La piovra” si pana la expresii de genul  „Vedi Napoli e poi muori” și trecand prin toata isoria lor, am gasit-o interesantă din multe puncte de vedere.În 2008 am avut ocazia sa merg acolo și să stau în Parma timp de o săptamână.

În această primă parte voi povesti puțin drumul pâna acolo și primele impresii din ziua întâi.

Am plecat din Deva cu autocarul(Atlasib) și deși aveam ora de plecare la 11 nu am părăsit Deva decât pe la ora 17.A fost un accident pe drum si autocarul a stat blocat in trafic.E greu de imaginat ce mi-a trecut prin gând in acele ore de așteptare pe o căldura de august.In fine,am plecat iar granița cu Ungaria am trecut-o făra probleme.Odată ajunși la vecinii maghiari mă așteptam sa parcurgem drumul pana in Austria în doi timpi si trei mișcari dar credeți-mă-Ungaria este mult mai mare decât ne-am aștepta cu toții.Cel puțin mergând cu autocarul.Deci în Austria am ajuns noaptea unde am și făcut o pauza într-o benzinărie.Apoi lungul drum a continuat făra prea multe probleme până dimineața cand am facut o oprire mai lungă chiar in sudul Austriei aproape de granița cu Italia.Un mic fast food cochet,toalete curate așa cum ne am aștepta prin occident.Dar cel mai surprins am fost de faptul că vânzatorii de acolo știau românește.Am cerut o cafea si alte marunțișuri și ne au ințeles perfect.Nu am avut timp sa-i intreb daca-s romani pentru ca era foarte aglomerat.Dar nu era singurul loc in care cei care serveau ne vorbeau limba.Am mai remarcat lucrul ăsta cam peste tot pe unde opream pentru pauza mai ales in Ungaria.

Parc tematic-dinozauri

Chiar dacă oboseala incepea sa-și faca simțita prezența nu era nimic față de ce a urmat.Cele mai grele și obositoare ore sunt cele de a doua zi de mers.Dupa ora 9 nu mai puteam sa țin ochii deschiși.Încercam să dorm dar scaunele erau destul de tari iar spătarul e drept.E foarte greu să dormi așa.

Prima oprire pe teritoriul Italiei a fost in Padova unde au coborat cațiva oameni.

Padova

Apoi a urmat Verona unde am văzut cum arată o zi de duminică in Italia.Străzile aproape pustii,cand si când câte un om rătăcit.

Strada Italia

În schimb ceva mai multă lume prin parcuri.

Parc

Am ajuns in jurul orei 16,dupa 24 de ore de mers dar a meritat.În luna august aproape toți își iau concediu asa ca de multe stăteam și ma întrebam unde-s oamenii.Viața se desfașoara parcă în alt ritm decât la noi…mai relaxant mai molcom.Căldura e mare dar parcă suportabilă traficul mai liber și șoferii mai calmi.

Mai multe in partea a doua…

Lac-din autocar

Verona

5 gânduri despre „Jurnalul Italian (I)

      • 🙂 🙂 🙂 Voi aștepta continuarea! Știi cu o lună și ceva în urmă am primit și eu primul meu comentariu! 🙂 🙂 🙂

Lasă un răspuns

